Pompa HTL 201

do ciągłego smarowania małych urządzeń hydraulicznych

O firmie

Jutech Sp. z o.o. powstała w roku 1992 jako dystrybutor firmy Lincoln GmbH & Co. KG w Polsce. Zakres naszego działania to nie tylko sprzedaż, ale także doradztwo, projektowanie, montaż i  serwis układów centralnego smarowania.

Firma Lincoln GmbH & Co. KG jest niekwestionowanym liderem techniki smarowania na świecie.

Jest też firmą o najdłuższej, bo prawie 100-letniej tradycji w tej dziedzinie. W latach 1915 - 1934 wyprodukowała ona pierwsze na świecie pompy do układów centralnego smarowania wieloprzewodową i dwuprzewodową (na obie otrzymała patenty). W latach 70-tych wdrożyła pierwszy na świecie układ centralnego smarowania pojazdu.

Obecnie Lincoln GmbH & Co. KG z siedzibami w Walldorfie (Niemcy) i St. Louis (USA) jest największą i najnowocześniejszą firmą na świecie w tej dziedzinie.

Lincoln kompleksowo rozwiązuje problemy związane ze smarowaniem pojazdów, maszyn i urządzeń przemysłowych. W swojej ofercie posiada wszystkie niezbędne do budowy różnorodnych układów elementy: pompy, rozdzielacze, dozowniki, złączki, przewody smarowe, elementy sterujące, akcesoria smarownicze. Dla firmy Lincoln zawsze było niezwykle ważnym zapewnienie wysokiej jakości i niezawodności działania swoich urządzeń.
Uwieńczeniem starań było przyznanie w 1994 roku za zapewnienie wysokiej jakości certyfikatu ISO 9001.

Różnorodność oferowanych przez Lincolna systemów sprawia, że dla każdego problemu naszego klienta możemy zaproponować najtrafniejsze rozwiązanie. Do instalacji przemysłowych, najczęściej zastosowanie znajdują układy progresywne, dwuprzewodowe oraz wieloprzewodowe, a także ich modyfikacje. Do pojazdów i urządzeń mobilnych progresywne i dwuprzewodowe. Inne jednoprzewodowe, natryskowe również są powszechnie stosowane z tym, że z pewnymi ograniczeniami.

Wszystkie układy mogą być montowane zarówno na nowych maszynach i urządzeniach, jak również na już istniejących. Dlatego też producenci maszyn i urządzeń dla przemysłu współpracują z firmą Lincoln podczas konstruowania swoich wyrobów, a coraz więcej nowych maszyn opuszczających fabryki wyposażonych jest w te układy.

Częste kontakty z osobami odpowiedzialnymi za utrzymanie ruchu oraz rozmowy z nimi prowadzone zawsze uświadamiają, jak kłopotliwe jest ręczne smarowanie. Nigdy nie wiadomo ile środka smarnego zostało podane do łożyska ani nawet, czy punkt smarowania rzeczywiście został przesmarowany, czy nie jest zablokowany albo czy nie został pominięty przez pracownika. Do smarowania ręcznego zazwyczaj trzeba zatrzymać maszynę i z tego powodu odbywa się ono stosunkowo rzadko.

To wszystko przemawia za stwierdzeniem, że najrozsądniej jest montować dobre układy centralnego smarowania.